CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Saturday 9 April 2011

I Have Received Guidance

setelah mendapat ilham dari sis huda ttg blog , aku berminat sesangat untuk try ! dgn tunjuk ajar dr dyer , sy telah pandai untuk menjelajah !! blog lebih best dr FB . di sinilah tempat meluahkan perasaan , pengalaman , berkongsi dan dapat jugak share2 about islam yang semakin ditinggalkan oleh umat islam pada zaman sekarang ! knp aku choice tajuk ''i have received guidance??'' kerana sebelum ini , saya tidak lah sebaik wanita2 diluar sana , menutup aurat , bertudung labuh , taat kepada ALLAH . seseungguhnya , aku bnyak lalai dalam ap jua perkara yang wajib aku laksanakan . Pada awal tahun 2011 , ayah aku telah memberitahu aku yang dia akan bawa aku p umrah . setelah aku pikir2 kan balik , Adakah amalan aku diterima disana nanti? , diterima oleh ALLAH ?? aku bnyk sngt buat dosa ! dan apabila aku follow ayh n ummi pergi ke kursus umrah , ustaz 2 nasihatkan agar banyakkan lah solat sunat taubat agar segala dosa2 kita akan diampunkan . cabaran yang paling mencabar ialah ketika berada disana . Disitulah , bermulanya aku nk menjinakkan diri aku untuk melaksanakan tanggunjawab aku sebagai perempuan islam . aku rasa lebih selesa berpakaian baju kurung sahaja (certainly , aku x pakai jugak kerana aku masih lagi ingin mencuba) kerana aku baru sedar adab berpakaian wanita . yang boleh nmpk hanyalah muka dan tapak tangan tp aku ?? aku bersyukur sangat ada kwn2 yg islamic , dan bnyk mmbr dorongan untuk aku ( SITI HAJAR) adew nur diwajahnya kerana dia sngt cantik berpakaian begitu . I'm proud of her ! :) aku dah berazam , lepas balik dari umrah , ak akn cuba yg terbaik untuk menjadi serikandi yang solehah ! (: insya'allah 27.5.2011 aku akn buat umrah !! aku rase , aku nak jewk stay lame disana ! nak solat bnyk2 di masjidil haram . Ya ALLAH !! sekarang ni , aku x rase lagi yg aku berada di MALAYSIA ! masa semakin menghampiri !! aku tak sabar nak melaksanakan umrah !! terima kasih kerana sy telah dikurniakan umi n ayah yang begitu berjasa kpd aku !! I LOVE UMI N AYAH !! aku akan amek peluang ni dgn sebaik2 nya . aku hnya mmp berdoa !!

ikhlas untuk melakukan ibadah !! insya'allah (:
ok lah , ini lah story saya , saya menginginkannya agar hidayah sentiasa datang kepada diriku !!

0 comments: