CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Friday 3 May 2013

cili memakan diri 30-3/5/2013

Assalamualaikum 
alhamdulillah pagi ni dapat bernafas lagi dengan suasana yang redup, tenang dan aman.
keadaan diri yang makin sihat alhamdulillah okeh cuma keadaan tempat oprate tu yang agak silu dan pedih. sakit-sakit camtu lahh . mcm lps beranak tu. hahha . mcm pernah rasa pula.
apa-apa pun , doakan kesihatan saya supaya semakin sihat dan dijauhkan kegemukan . hahha :)
ada orang cakap, klu tak jaga makan confirm badan ni akan naik dengan mendadak. sebab ada salah satu yang mana usus menapis lemak2 telah dibuang. ohhhh dijauhkan plissssss !!

30/4/2013
pagi tu memang dah rasa kemalasan untuk ke sekolah sebab perut ni rasa sakit dari semalam.
saya tak muntah-muntah tapi mencucuk2 , menarik2 bagai. saya tak tahan sangat so ajak ummi teman pi klinik dan Dr Zana check and terus buat surat untuk ke hospital. hahah memang gelak sakan lahh ummi selalu mengejek ummi klu kene cucuk sana , cucuk sini.
ni kali aku yang kene kat diri sendiri . *padanmuka*

dalam around 11.30 a.m ayah balik dari sekolah sebab ummi dah cemas macam apa . haih . saya okeh jek , ummi yang menggelabah macam apa. haha :) then terus ke Putra uruskan pendaftaran and terus ke tingkat 5 , jumpa dengan Kol Dr Malik Feisal antara pakar disitu and confirm memang saya apendix dan terus cakap nak buat opration petang ni juga. what ?? hmm saya penuh dengan keredhaan. haha .

tunggu approve dari insurance then terus dapat bilik and katil yan ala-ala hotel. 3.30 petang macam tu, tengah baring2 tibe2 dua orang nurse datang bawak stretchers and baju opration. wuarghh . time tu dah gentar ketakutan. 
lepas tukar baju semua, terus baring atas tu then nurse tolak ke operation theater kat tingkat 5 . 

sampai kat situ jek terpisah lah saya dengan kedua ibu bapa saya :( i'm okey time tu tapi ummi yang menangis . lepas tu saya ditolak ke satu part ni untuk drip air dan beberapa nurse check tekanan darah, pasang tiga wayanr kat area kepala . untuk apa saya tak tahu then tolak terus ke kamar pembedahan . sempat lagi doktor tu buat lawak then dia suruh saya baca syahadah and baca la beberapa surah and saya dah biasa baca dengan '' rabbi yassir wala tu assir '' agar segalanya berjalan dengan lancar.
then doktor terus bius saya and beberapa minit lepas tu . tak sampai minit kot maybe second jek terus saya tak sedar dah . terjaga kembali bila saya berada di wad pemerhatian . ayah cakap saya sedar dalam 6.30 macam tu lahh . time tu dapat bersuara . maybe sebab ada alat yang dimasukkan di mulut . maybe camera . sebab saya dah nengok pembedahan tu berlaku melalui DVD yang doktor bagi. hahha .
then saya seterusnya di jaga oleh nurse2 yang ohsemmmm and sporting , baik hati semuannya ;)

di sini saya ingin menasihatkan agar kalian semua menjaga perut anda yang satu tu . kalau makan jangan tak ingat dunia. kita orang islam rite ? before makan tu baca doa tapi kalau dah kene tetap kene juga . hihi . jangan makan pedas2 taw ! nanti kene macam saya and hilang satu usus sebab dah kene buang . thanks kepada kawan2 , aunty , uncle , atok , nenek kepada semua yang hadir . thanks for coming menjenguk saya di hospital .  hanya Allah dapat membalas . 

3/5/2013 saya telah discharged ;) 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
edisi gambar keluaran pertama 

















 Thank you people for your warm wishes and thank you Putra Specialist for your kind hospitality, nurse and KOL DR Malik Feisal . Till we meet again soon on 15/5/2013 ;)

 much love 
Fatin Imani
xoxo

thank you for reading ;)




0 comments: